VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
1. Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len podmienky) sa vzťahujú iba na obchodné vzťahy medzi objednávateľom /kupujúcim/ a prevádzkovateľom /predávajúcim/.
Prevádzkovateľ (Predávajúci)
Lucia Fabriciusová
Mýto pod Ďumbierom 97
976 44 Mýto pod Ďumbierom
IČO 41864450
DIČ 1031026568
IČ DPH SK1031026568 je platcom DPH
č. OŽP-B/2009/00059-2
č. živnostenského registra 630-10179
tel. číslo:
0904 704 071
0910 670 341
e-mail: kreativnysvet.lavendel@gmail.com
Adresa prevádzky:
Kreatívny svet Lavendel
Rázusova 23
977 01 Brezno
2.
Objednávateľom (kupujúcim) v internetovom obchode je každá
fyzická alebo právnická osoba, ktorá odošle elektronický
formulár s objednávkou tovaru (produktu alebo služby).
3.
Pri objednávaní, prosím, uveďte vaše meno, priezvisko, adresu
kam má byť doručený tovar, telefónne číslo a váš e-mail. Ak
nakupujete na firmu alebo živnosť, v objednávke tiež uveďte vaše
obchodné meno, IČO, DIČ / IČ DPH a fakturačnú adresu, ak je
odlišná od adresy doručenia.
4.
K akceptácii objednávky tovaru zo strany prevádzkovateľa a teda k
uzatvoreniu kúpnej zmluvy dochádza na základe potvrdenia tejto
správne a úplne vyplnenej objednávky elektronickou formou
(e-mailom) zo strany prevádzkovateľa. Po odoslaní objednávky, na
Vami zadaný e-mail, bude poslané potvrdenie o prijatí objednávky
a neskoršie aj ďalšie informácie o stave vašej objednávky
(napr. objednávka bola spracovaná, tovar bol expedovaný, tovar je
momentálne vypredaný a pod.)
5.
Miestom naplnenia kúpnej zmluvy sa rozumie sídlo (bydlisko) alebo
miesto podnikania objednávateľa uvedené v elektronickom formulári
spolu s objednávkou. Tovar bude dodaný prevádzkovateľom s
využitím služieb tretích subjektov (zmluvný prepravca, kuriérska
služba) alebo prevádzkovateľ dodá tovar vlastnými prostriedkami
alebo na základe dohody s objednávateľom bude tovar pripravený u
prevádzkovateľa na odovzdanie. Dodanie tovaru je uskutočnené jeho
odovzdaním objednávateľovi alebo odovzdaním tovaru na prepravu
zmluvnému prepravcovi. Vlastnícke právo na tovar prechádza na
objednávateľa dodaním tovaru pod podmienkou zaplatenia kúpnej
sumy uvedenej v objednávke v plnej výške.
6.
Prevádzkovateľ dodá tovar objednávateľovi v čo najkratšej dobe
po prijatí elektronického formulára s objednávkou v dodacích
lehotách uvedených na stránke prevádzkovateľa. Objednávateľ
berie na vedomie, že uvádzané termíny dodávok (dodacie lehoty)
majú len orientačný charakter. Objednávateľ súhlasí s
predĺžením dodacej lehoty v prípade, ak si to výroba objednaného
tovaru alebo iné okolnosti vyžiadajú. V prípade, že
prevádzkovateľ nie je schopný dodať objednávateľovi všetok
objednaný tovar v dohodnutom termíne, upovedomí o tejto situácií
v čo najkratšom čase objednávateľa a oznámi mu predpokladaný
termín dodania objednaného tovaru alebo mu navrhne dodanie
náhradného tovaru.
7.
V prípade, ak tovar doručuje zmluvný prepravca, dáva objednávateľ
prevádzkovateľovi právo poskytnúť zmluvnému prepravcovi
potrebné osobné údaje za účelom doručenia tovaru (meno /
obchodné meno, adresa, telefón, e-mail).
8.
Pri preberaní tovaru objednávateľ obdrží doklad o prevzatí
tovaru, ktorý je zároveň dokladom o zaplatení tovaru v prípade
platby na dobierku. Doklad o prebratí tovaru je zároveň
objednávkou tovaru v písomnej podobe. Daňový doklad s vyčíslením
kúpnej ceny a DPH dostane objednávateľ e-mailom najneskôr v deň
odoslania tovaru.
9.
V prípade, ak objednávateľ nezaplatí a neprevezme objednaný
tovar mimo situácie poškodenia tovaru pri doručení (zásielka sa
vráti ako nedoručená bez zavinenia prevádzkovateľa, napr. ak
zmluvný prepravca adresáta nenašiel, nevyrozumel o uložení
zásielky, objednávateľ zásielku nedopatrením alebo úmyselne
neprevzal, a pod. ), prevádzkovateľ môže požadovať náhradu
škody spôsobenej porušením povinnosti, na ktorú sa vzťahuje
zmluvná pokuta. Zmluvná pokuta je v takom prípade stanovená vo
výške zaplateného poštovného. Objednávateľovi, ktorý
neprevzal objednávku bude zaslaná správa e-mailom so žiadosťou o
informáciu, čo ďalej robiť s jeho objednávkou. Na odpoveď na
túto výzvu má objednávateľ termín 7 dní odo dňa odoslania
správy. Ak objednávateľ požiada o opätovné odoslanie takto
vrátenej zásielky, prevádzkovateľ pripočíta k celkovej cene
zásielky druhý manipulačný poplatok a poštovné podľa platného
cenníka. Opätovné odoslanie takto vrátenej zásielky je možné
len na základe úhrady vopred. Pokiaľ objednávateľ na výzvu
prevádzkovateľa v určenom termíne neodpovie, objednávka bude zo
strany prevádzkovateľa stornovaná.
10.
Objednávateľ ako súkromná osoba má v súlade so zákonom
možnosť odstúpiť od zmluvy do 14 pracovných dní od prevzatia
tovaru bez uvedenia dôvodu. V takom prípade objednávateľ
kontaktuje prevádzkovateľa a zašle mu písomné prehlásenie (nie
elektronickou formou komunikácie) o odstúpení od zmluvy s uvedením
čísla objednávky, dátumu nákupu a čísla účtu, či presnej
adresy pre finančné vysporiadanie. Zakúpený tovar v pôvodnom
stave ako pri prevzatí (vrátane dokumentácie, príslušenstva, a
pod.) objednávateľ zašle na vlastné náklady spolu s originálom
dokladu o kúpe späť na adresu prevádzkovateľa. Prevádzkovateľ
sa zaväzuje vrátiť objednávateľovi cenu rovnakým spôsobom,
aký bol použitý pri platbe za tovar, pokiaľ objednávateľ
nepožiada inak. V prípade, ak je vrátený tovar poškodený,
použitý, opotrebovaný alebo neúplný, prevádzkovateľ môže
vrátiť objednávateľovi kúpnu cenu zníženú o hodnotu
poškodenia, či opotrebenia predmetného tovaru a to vo výške min.
1% z celkovej ceny tovaru (v súlade s príslušnými ustanoveniami §
457 Občianskeho zákonníka).
11.
V prípade, ak objednávateľ sa aktuálne nachádza alebo žije v
zahraničí, prevádzkovateľ dohodne platobné a dodacie podmienky s
objednávateľom individuálne. Pri doruční objednávky do ČR
objednávateľ platí cenu tovaru a dopravu kuriérskou službou v
prepočte na Kč podľa aktuálneho kurzu Národnej banky Slovenska
(www.nbs.sk).
12.
Záručné podmienky sú upravené reklamačným poriadkom.
13.
Prevádzkovateľ nezodpovedá za oneskorenú dodávku tovaru zavinenú
doručovateľom (pošta, kuriér) alebo udaním nesprávnej adresy
objednávateľa. Objednávateľ je povinný dôkladne skontrolovať
tovar pri jeho prevzatí od doručovateľa a potvrdiť svojím
podpisom prevzatie tovaru na doklade o prevzatí tovaru. Pokiaľ je
zásielka viditeľne poškodená alebo zničená, objednávateľ je
povinný bez prevzatia zásielky ihneď kontaktovať prevádzkovateľa.
Reklamáciu za prípadné nedodanie tovaru vinou doručovateľa alebo
poškodenie tovaru zavinené doručovateľom je nutné v takýchto
prípadoch uplatňovať priamo u doručovateľa. Reklamácie
mechanického poškodenia tovaru zapríčineného prepravou,
prevzatie ktorého bez vád potvrdil objednávateľ doručovateľovi,
nebudú prevádzkovateľom uznané ako oprávnené a plnenie z
takejto reklamácie nebude objednávateľovi poskytnuté.
14.
Všetky prijaté elektronické objednávky tovaru sú považované za
návrh na uzavretie kúpnej zmluvy a nie sú považované za záväzné.
Objednávateľ má právo zrušiť objednávku bez udania dôvodu
kedykoľvek pred expedíciou tovaru a to prostredníctvom e-mailu
alebo telefonicky. Prevádzkovateľ má právo zrušiť objednávku v
prípade nedodania tovaru z dôvodu vyššej moci, z dôvodu
ukončenia jeho výroby, z dôvodu jeho vypredania alebo z dôvodu
nemožnosti dodania v cene, ktorá je uvedená v internetovom
obchode, vo všetkých týchto prípadoch prevádzkovateľ o tom
informuje objednávateľa. Prevádzkovateľ je povinný poskytnúť
možnosť dodania náhradného tovaru. Objednávateľ má právo
odmietnuť možnosť dodania náhradného tovaru a odstúpiť od
objednávky uvedeného tovaru. V prípade úhrady kúpnej ceny alebo
jej časti budú pri zrušení objednávky finančné prostriedky
vrátené objednávateľovi v lehote najneskôr 15 kalendárnych dní
rovnakým spôsobom aký bol použitý pri platbe za tovar, pokiaľ
objednávateľ nepožiada inak.
15.
Objednávateľ vyhlasuje, že súhlasí v zmysle ust. § 7 ods. 1
zákona č. 428/2002 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení
neskorších predpisov, aby prevádzkovateľ spracoval a uschovával
jeho osobné údaje, najmä tie, ktoré sú uvedené vyššie,
a/alebo ktoré sú potrebné pri činnosti prevádzkovateľa a
spracovával ich vo všetkých svojich informačných systémoch.
Objednávateľ udeľuje prevádzkovateľovi tento súhlas na dobu
neurčitú. Súhlas so spracovaním osobných údajov môže
objednávateľ odvolať kedykoľvek písomnou (e-mailom, listovou
zásielkou) alebo telefonickou formou, na základe čoho
prevádzkovateľ jeho osobné údaje vymaže zo svojej databázy.
Aktualizáciu osobných údajov môže registrovaný objednávateľ
uskutočniť priamo v on-line režime na web stránke internetového
obchodu po prihlásení.
16.
Objednávateľ po odoslaní objednávky alebo registrácii môže
obdržať správy o ponukách tovarov, akciách a službách
predávajúceho. Objednávateľ môže zasielanie kedykoľvek odvolať
cez linku, ktorá sa nachádza v e-mailoch, ktoré mu budú
doručované.
17.
Na obchodné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu
z neho vyplynúť) s fyzickými osobami, ktoré nekonajú pri
uzatváraní obchodných zmlúv podľa týchto VOP v rámci predmetu
svojej podnikateľskej činnosti, sa vzťahujú okrem všeobecných
ustanovení Občianskeho zákonníka aj osobitné predpisy, najmä
zákon č. 108/2000 o ochrane spotrebiteľa pri podomovom a
zásielkovom predaji, zákon č. 250/2007 o ochrane
spotrebiteľa.
18.
Objednávateľ a prevádzkovateľ sa dohodli, že plne uznávajú
elektronickú formu komunikácie, najmä prostredníctvom
elektronickej pošty a internetovej siete ako platnú a záväznú
pre obe zmluvné strany. Elektronická forma komunikácie nie je
akceptovateľná v prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy.
19.
Objednávateľ zaslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto VOP
prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí. Bez ohľadu na ostatné
ustanovenia týchto VOP, nezodpovedá prevádzkovateľ
objednávateľovi za ušlý zisk, stratu príležitosti alebo žiadne
iné nepriame alebo následné straty v dôsledku nedbalosti,
porušenia kúpnej zmluvy alebo vzniknuté iným spôsobom. V
prípade, ak sa preukážu kompetentným orgánom Slovenskej
republiky niektoré ustanovenia týchto VOP ako neplatné alebo
nevynútiteľné, a to celkom alebo čiastočne, platnosť a
vynútiteľnosť ostatných ustanovení VOP a zvyšné časti
príslušného ustanovenia VOP tým zostávajú nedotknuté.
20.
VOP platia v znení uvedenom na internetovej stránke prevádzkovateľa
v deň odoslania elektronického formulára s objednávkou, s
výnimkou, ak je medzi oboma stranami vyslovene dohodnuté inak.
Orgánom dozoru je Slovenská obchodná inšpekcia, Inšpektorát SOI pre Banskobystrický kraj, so sídlom Dolná 179/46, 974 01 Banská Bystrica-
Prevádzkovateľ
si vyhradzuje právo na zmenu týchto VOP. Povinnosť písomného
oznámenia zmeny VOP je splnená umiestnením na internetovej
stránke
obchodu.
Tieto
VOP sú platné od 1. 4. 2020.